Prijslijst (m.i.v. januari 2011)
Code | Pakket | Module | Alleen in combinatie met code | Aanschafprijs | Service-abonnement |
---|---|---|---|---|---|
01-K | Boekhouding | Klein | 570,00 | 138,00 | |
01-M | Midden | 1.000,00 | 189,00 | ||
01-G | Groot | 1.430,00 | 240,00 | ||
02 | Grootboek | 430,00 | 76,00 | ||
03 | Debiteuren | 500,00 | 82,00 | ||
04 | Crediteuren | 500,00 | 82,00 | ||
06 | Afschrijvingen | 01 of 02 | 240,00 | 45,00 | |
07 | Kostenplaatsen | 01 of 02 | 120,00 | 27,00 | |
08 | Telebankieren | 01, 03 of 04 | 240,00 | 45,00 | |
10 | Voorafgaande journaalposten | 01 of 02 | 240,00 | 45,00 | |
21 | Facturering | Facturering | 430,00 | 76,00 | |
22 | Voorraad | 430,00 | 76,00 | ||
23 | Orderverwerking | 21 | 430,00 | 76,00 | |
24 | Kortingsstaffels | 21 | 120,00 | 20,00 | |
25 | Prijsafspraken | 21 | 180,00 | 33,00 | |
26 | Statistieken | 21 | 120,00 | 20,00 | |
27 | Artikelkaarten | 21 of 22 | 60,00 | 15,00 | |
28 | Factuurhistorie | 21 | 120,00 | 20,00 | |
29 | Prijslijsten en prijswijzigingen | 120,00 | 20,00 | ||
30 | Transportregeling BTW | 21 | 250,00 | 45,00 | |
31 | Batchnummers | 21 | 250,00 | 45,00 | |
41 | MenSAS | MenSAS | 2.950,00 | 540,00 | |
42 | Urenregistratie | 41 | 450,00 | 84,00 | |
43 | Scannen (Inclusief scansoftware) | 41 | op aanvraag | op aanvraag | |
Uitbreiden scansoftware | op aanvraag | op aanvraag | |||
Inregelen bestelformulier in scansoftware | op aanvraag | op aanvraag | |||
90 | Vemasoft | Multi-user-licentie of Client/Sever | 1.000,00 | 216,00 | |
LoonSOM | LoonSOM BAPI | 195,00 | n.v.t. |
Alle bedragen zijn
exclusief BTW. De prijs van het service-abonnement is op jaarbasis.
Prijswijzigingen voorbehouden.
Door het afsluiten van een service-abonnement heeft u recht op (telefonische)
ondersteuning. Ook wordt in dit geval de software door Vemasoft bij u
geïnstalleerd, waarna u direct instructie krijgt over de door u aangeschafte
module(s). Alleen de voorrijkosten (€ 1,00 per km. v.v., minimaal €
75,00) worden in rekening gebracht. Doordat u een persoonlijke instructie krijgt
kunnen direct gegevens waarmee u uw administratie wilt inrichting worden
gebruikt, zodat u een goede basis heeft om uw administratie verder bij te
houden. Ook is er bij Vemasoft kennis van uw manier van werken en de wijze
waarop de administratie is ingericht, hetgeen weer voordelen oplevert bij een
later contact tussen u en Vemasoft.
Gebruikers van software van derden (alleen Windows-versies; dus geen DOS-programmatuur), die overstappen naar Vemasoft,
ontvangen
50% korting
op de aanschafprijs van de betreffende modules, met een maximum van de
aanschafprijs van het pakket waarvan men overstapt. Hiervoor dient te allen
tijde een kopie-factuur te worden overlegd. MenSAS en LoonSOM BAPI vallen buiten deze regeling.
Boekhouding (Klein, Midden, Groot)
Het pakket 'Boekhouding' is een volledige pakket met grootboek-, debiteuren- en crediteurenadministratie.
Binnen de grootboek-administratie kunt u verschillende balansen afdrukken en
heeft u de mogelijkheid om de BTW-aangifte en Opgave ICL periodiek samen te
laten stellen. Voor controle door de belastingdienst of uw accountant kunt u een
zogenaamde XML Auditfile Financieel aanmaken. In dit bestand, welk is ontworpen
door het XML Platform (een samenwerking tussen de belastingdienst,
softwareleveranciers en het SRA (samenwerkende registeraccountants &
accountants-administratieconsulenten)), worden alle (financiële) gegevens weggeschreven die van belang
zijn voor uw administratie. Veel pakketten kunnen dit bestand weer inlezen,
waardoor op eenvoudige wijze een koppeling tussen uw administratie en deze bij
uw accountant is te realiseren. Binnen de debiteurenadministratie kunt u verschillende
overzichten (saldilijst, analyse, openstaande posten, debiteurkaarten) af
laten drukken. Ook kunt u eventuele incasso's automatisch laten verwerken en
doorboeken naar het programma telebankieren van uw bank. Daarnaast kunt u ook
nog etiketten, brieven en aanmaningen of rekeningoverzichten voor uw debiteuren
af laten drukken. De crediteurenadministratie biedt dezelfde functionaliteit als
de crediteuren administratie, met dit verschil dat hier betaal-opdrachten
aangemaakt en doorgeboekt kunnen worden naar het programma telebankieren van uw
bank. De 'Boekhouding' is eigenlijk het pakket samengesteld uit de modules
Grootboek, Debiteuren en
Crediteuren. Zoals al eerder is geschreven
kan binnen de programmatuur van Vemasoft in 9999 administraties gewerkt worden.
Binnen elke administratie zijn er verder geen beperkingen in het aantal vast te
leggen aantal gegevens en boekingen. Uitzondering op deze regel zijn de modules
'Boekhouding (Klein)' en 'Boekhouding (Midden)'. Deze pakketten zijn functioneel
identiek aan de 'Boekhouding (Groot)', alleen het aantal administraties is
beperkt tot 3 respectievelijk 10 en per administratie zijn het aantal in te
geven grootboekrekeningen, debiteuren en crediteuren beperkt tot
100/300 grootboekrekeningen, 50/150 debiteuren en 50/150
crediteuren. U kunt te allen tijde overstappen op een grotere versie van de
'Boekhouding'. Alle gegevens blijven (uiteraard) gehandhaafd en u betaald alleen
het prijsverschil en stapt over op het bijhorende service-abonnement. Ook kunnen
de kleinere versies van de 'Boekhouding' uitgebreidt worden met de overige
modules (inclusief Multi-user-licentie) van
Vemasoft.
Terug
Grootboek
Indien u binnen uw administratie geen gebruikt wilt maken van de
subadministraties debiteuren of crediteuren, kunt u er voor kiezen om alleen de
module 'Grootboek' aan te schaffen. Met deze module kunt u, nadat u de boekingen
heeft ingebracht, alle overzichten m.b.t. het grootboek oproepen. U heeft in dit
geval verschillende balansen (Proef- en Saldibalans, Balans en Resultaten,
Kolommenbalans) en de grootboekkaarten (Overzicht van alle boekingen per
grootboekrekeningnummer) tot uw beschikking. Ook kunt u in dit geval de
BTW-aangifte en Opgave ICL (intracommunautaire leveringen) periodiek laten samenstellen.
Per grootboekrekening kunt u een jaarbegroting vastleggen en deze via een zelf
te definiëren verdeelsleutel (u kunt meerdere verdelingen vastleggen)
uitsplitsen naar de verschillende periodes. Bij het overzicht 'Balans en
Resultaten' heeft u vervolgens de mogelijkheid om dit overzicht af te drukken
met daarbij het bedrag begroot, het verschilbedrag en het percentage
gerealiseerd. Vanuit het onderdeel
'Opvragen grootboek' kunt u de grootboekkaart en de grootboekkaart van het vorig
jaar opvragen, waarna u direct een boeking kunt opvragen en eventueel kunt
wijzigen. Ten slotte heeft u ook de mogelijkheid om een zogenaamde auditfile aan
te maken. Naast de eerste versie van de auditfile (Auditfile Classic) kunt u ook
de uitgebreidere versie hiervan, het bestand XML Auditfile Financieel aanmaken; dit is een door
het XML Platform (een samenwerking tussen de belastingdienst,
softwareleveranciers en het SRA (samenwerkende registeraccountants &
accountants-administratieconsulenten)) ontwikkelde bestandsindeling, waarmee u uw gegevens
kunt aanleveren aan de belastingdienst of welke uw accountant kan inlezen voor
controle van uw administratie.
Terug
Debiteuren
Wanneer u alleen een debiteurenadministratie wilt bijhouden kunt u hiervoor deze
module gebruiken. Uiteraard kunt u deze module ook uitbreiden met andere modules
zoals bijvoorbeeld de 'Facturering' waardoor u uw gehele debiteurenadministratie
in eigen beheer heeft. Eventueel kunt u gegevens aan uw accountant aanleveren,
waardoor hij uw administratie eenvoudiger kan completeren en controleren. Binnen
de module 'Debiteuren' heeft u de mogelijkheid om verschillende overzichten af
te drukken. Zo kunt u een saldilijst, de analyse en de openstaande posten op
verschillende wijzes af laten drukken. Ook kunt u per debiteur zijn boekingen op
de zogenaamde debiteurkaart laten afdrukken. In het onderdeel 'Opvragen
debiteuren' kunt u alle gegevens van een bepaalde debiteur opvragen (openstaande
posten, debiteurkaart, debiteurkaart vorig jaar, notities en vaste gegevens)
en direct de bijbehorende boeking oproepen of wijzigen. Wanneer u
incasso-machtigingen van uw klanten heeft, kunt u de incasso's vanuit het
programma doorboeken naar het programma telebankieren van uw bank. Hierdoor
worden automatisch de juiste bedragen geïncasseerd en worden direct de
openstaande posten bijgewerkt. Ten slotte heeft u de mogelijkheid voor het
afdrukken van etiketten of brieven voor één of meerdere debiteuren. Zowel de
etiketten als de brieven kunt u helemaal zelf samenstellen, waardoor u op
eenvoudige wijze vanuit het programma een mailing kan sturen naar al uw klanten.
Ook kunt u als brief een aanmaning of rekeningoverzicht definiëren, zodat voor
die debiteuren waarvoor zo'n overzicht afgedrukt moet worden er automatisch een
aanmaning verstuurd wordt.
Terug
Crediteuren
Met de module 'Crediteuren' kunt u uw crediteurenadministratie beheren.
Uiteraard kunt u deze module uitbreiden met andere modules van de boekhouding
(grootboek of debiteuren). Binnen de module 'Crediteuren' heeft u de
mogelijkheid om verschillende overzichten af te drukken. Zo kunt u een
saldilijst, de analyse en de openstaande posten op verschillende wijzes af laten
drukken. Ook kunt u per crediteur zijn boekingen op de zogenaamde
crediteurkaart laten afdrukken. In het onderdeel 'Opvragen crediteuren' kunt u
alle gegevens van een bepaalde crediteur opvragen (openstaande posten,
crediteurkaart, crediteurkaart vorig jaar, notities en vaste gegevens) en
direct de bijbehorende boeking oproepen of wijzigen. Betalingen van facturen aan
uw crediteuren kunt u vanuit het programma doorboeken naar het programma
telebankieren van uw bank. Hierdoor worden automatisch de juiste bedragen
betaald en worden direct de openstaande posten bijgewerkt. Ook deelbetalingen
kunnen worden aangegeven en het systeem kan een bedrag aan betalingskorting of
kredietbeperking auotmatisch verrekenen. Ten slotte heeft u de mogelijkheid voor
het afdrukken van etiketten of brieven voor één of meerdere crediteuren. Zowel
de etiketten als de brieven kunt u helemaal zelf samenstellen, waardoor u op
eenvoudige wijze vanuit het programma een mailing kan sturen naar al uw
crediteuren.
Terug
Afschrijvingen
Voor het registreren van uw activa kunt u gebruik maken van de module 'Afschrijvingen'.
Hierin kunt u alle bij u aanwezige activa vastleggen, waarbij u per activum zijn
aanschafwaarde (eventueel inruilwaarde), restwaarde en het per jaar af te
schrijven percentage en de afschrijvingsmethode (lineair of boekwaarde) ingeeft.
Vervolgens kunnen de afschrijvingen berekend worden. Hierbij kan de gebruiker
zelf aangeven welke periode gehanteerd moet worden en kan men de gewenste
afrondingsmethode selecteren. De afschrijvingen worden direct geboekt in de
ingegeven periodes, maar kunnen nog door de gebruiker worden gewijzigd. Er
kunnen diverse overzichten worden afgedrukt, waarbij de gebruiker aangeeft welke
gegevens vermeld moeten worden. Ook het aantal kolommen en periodes kan men
aangeven, waardoor een afschrijvingsoverzicht gegenereerd kan worden per maand,
kwartaal of jaar en het verloop over de verschillende periodes duidelijk in
beeld gebracht kunnen worden.
Terug
Kostenplaatsen
Een eenvoudige manier voor het registreren van kostenplaatsen. De
verschillende kostenplaatsen (of eventueel projecten) kunt u in een apart
bestand vastleggen. Per grootboekrekening kunt u aangeven of er om een
kostenplaats gevraagd moet worden telkens wanneer er een boeking op de
betreffende rekening wordt ingebracht. Op de kostenplaatskaart worden alle
boekingen op de betreffende kostenplaats afgedrukt. Daarnaast kunt u zelf
diverse overzichten definiëren, waarop u de verschillende kosten en opbrengsten
kunt laten afdrukken.
Terug
Telebankieren
Vanaf versie 2009 kunt u de 'Boekhouding' uitbreiden met de module
'Telebankieren'. Met deze module kunt u de elektronische afschriften van uw bank
inlezen in de administratie. Per regel wordt de juiste boeking samengesteld aan
de hand van het banknummer en/of de omschrijving (subnummer en/of
factuurnummer). Regels die niet automatisch gekoppeld kunnen worden aan een
debiteur of crediteur kunnen alsnog handmatig worden toegekend aan de juiste
rekening. Nadat het afschrift is ingelezen kunt u hem te allen tijde nog
wijzigen in het betreffende dagboek.
Terug
Voorafgaande journaalposten
Vooral voor accountants- en administratiekantoren is de module 'Voorafgaande journaalposten'
een handige uitbreiding op de 'Boekhouding'. Binnen deze module heeft u de
mogelijkheid om direct correcties aan te brengen in een kolommenbalans. Na het
oproepen van de kolommenbalans over de gewenste periode kunt u per rekening één
of meerdere correctie-boekingen inbrengen. Zodra een boeking is ingebracht wordt
dit zichtbaar in het resultaat van de kolommenbalans, waardoor u de gevolgen van
elke boeking direct ziet. De boekingen worden echter niet in de administratie
verwerkt. Op deze wijze kunt u verschillende sessies met voorafgaande
journaalposten vastleggen en de meest geschikte doorboeken in de administratie.
Aan elke sessie kunt u weer andere sessies koppelen, zodat u bijvoorbeeld de
afschrijvingen automatisch kunt opnemen in elke andere sessie. Nadat u de juiste
sessie heeft ingebracht kunt u deze definitief doorboeken en/of exporteren naar
een bestand, zodat dit ingelezen kan worden in een andere administratie of in de
administratie bij de klant.
Terug
Facturering
Indien u regelmatig facturen maakt voor uw klanten biedt de 'Facturering' u
hiervoor een zeer handig methode. Uiteraard kunt u uw klantenbestand vastleggen.
Ook kunt u binnen een artikelbestand de verschillende door u gevoerde artikelen
ingeven. Per artikel heeft u standaard al de mogelijkheid om met 4 verschillende
prijzen te werken, waarbij u per klant (debiteur) ingeeft welke priojscode voor
hem van toepassing is. Ook kan er automatisch korting worden verrekend indien u
dit bij de debiteur en het artikel heeft aangegeven. Eén van de handige functies
binnen het systeem is de mogelijkheid om binnen een artikelomschrijving tijdens
het ingeven van een order (of factuur) automatisch de mogelijkheid te krijgen om
de omschrijving aan te passen. Hierdoor hoeft u niet elk artikel in het bestand
op te nemen. Zo kunt u bijvoorbeeld wanneer u verf verkoopt een artikel 'VMS
Verf 2½ liter; kleurcode:' opnemen in uw bestand en bij het invoeren van dit
artikel in de factuur daar de kleurcode (of kleur) achter typen. Niet alleen
artikelen waarbij met aantallen gerekend moet worden, maar ook diensten waarbij
het niet nodig is om aantallen in te geven en teksten die u op de factuur wilt
kunnen afgdrukken kunt u vastleggen. Hierdoor heeft u een zeer flexibele manier
voor het samenstellen van uw facturen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om
automatisch betalingskorting of kredietbeperking te berekenen (dit kunt u per
debiteur vastleggen) of kunt u een bedrag aan verzendkosten in rekening brengen.
De layout van de factuur kan helemaal door de gebruiker worden aangepast aan de
eigen wensen. Ook kan Vemasoft de factuurlayout voor u maken; de kosten hiervoor
bedragen € 80,00 exclusief BTW per layout. U kunt eerder afgedrukte
facturen nog wijzigen zolang u deze niet definitief heeft doorgeboekt. Wanneer
de 'Facturering' is gekoppeld aan de 'Boekhouding' of de module 'Debiteuren'
worden de facturen echter wel direct geboekt in de administratie.
Terug
Voorraad
Voor het bijhouden van de voorraad van uw artikelen, dient u deze module aan
te schaffen. Deze module kan een uitbreiding zijn op de 'Facturering', maar kan
ook als een op zichzelf staande module worden gebruikt. Per artikel worden de
bij- en afboekingen geregistreerd waardoor u altijd de juiste voorraad weet. De
voorraad kan worden gewaardeerd tegen een gemiddelde inkoopprijs, een vaste
verrekenprijs of de laatste inkoopprijs. Door bij een artikel een minimale
voorraad, de gewenste voorraad en de besteleenheid in te geven, kan er een
besteladvies worden gegenereerd door het programma. Nadat de bestelling is
ingevoerd (of automatisch samengesteld) kan de bestelopdracht worden afgedrukt. Bij ontvangst van uw
bestellingen kunt u eventuele manco's als backorder laten staan. Verschillende
overzichten zoals 'Bestellingen in portefeuille' en 'Backorders per artikel'
kunnen worden afgedrukt. Ook kunnen eigen voorraadoverzichten worden
samengesteld, zodat de gegevens die u wilt zien worden afgedrukt. Indien deze
module een uitbreiding is op de 'Facturering' zullen ingebrachte verkopen direct
van de voorraad worden afgetrokken. In het programma-onderdeel 'Opvragen
artikelen' kunt u per artikel zijn technische voorraad, het aantal welk u bij uw
leverancier in bestelling heeft staan, het aantal welk door uw klanten bij u is
besteld, de economische voorraad en het aantal beschikbaar zien.
Terug
Orderverwerking
Een uitbreiding op de 'Facturering' is de 'Orderverwerking'. Door van deze
module gebruik te maken, kunt u meerdere overzichten voor elke order afdrukken,
naast de factuur. Zo kunt u bevestigingen, pakbonnen, vrachtbrieven en etiketten
laten afdrukken. Al deze formulieren kunt u weer naar uw eigen wensen
samenstellen. Wanneer u dit wenst kunt u ook backorders laten registreren.
Voordat u de factuur voor geleverde artikelen daadwerkelijk af laat drukken,
kunt u per order aangeven welke gegevens daadwerkelijk zijn geleverd en of de
manco's nog nageleverd moeten worden.
Terug
Kortingsstaffels
Binnen de Vemasoft-programmatuur zijn er verschillende wijzes om de netto
prijs van een artikel te bepalen. Eén van de mogelijkheden is om kortingsstaffels
vast te leggen en deze vervolgens te koppelen aan een artikel of aan een
prijsafspraak (zie hiervoor Prijsafspraken).
Binnen een kortingsstaffel kunt u aangeven hoeveel procent korting u wilt geven
bij afname van een bepaald aantal van het betreffende artikel. Voor elke staffel
heeft u 5 niveaus tot uw beschikking. De korting wordt automatisch bepaald bij
het ingeven van de order, maar kan voor de betreffende order worden aangepast.
Of uw de bruto prijs en de korting en/of de netto prijs op de factuur wilt
vermelden kunt u zelf bepalen in de layout van de factuur. Wanneer u naast deze
module ook gebruik maakt van de module 'Prijsafspraken' kunt u een
kortingsstaffel ook nog koppelen aan de diverse 'Kortingsafspraken'.
Terug
Prijsafspraken
Voor het bepalen van de te hanteren verkoopprijs, kan men binnen de
programmatuur bij elk artikel standaard 4 prijzen vastleggen en per debiteur
aangeven welke prijscode voor hem gehanteerd moet worden. Daarnaast kunt u in de
module 'Prijsafspraken' echter nog allerlei combinaties van prijsafspraken
vastleggen waardoor u voor één bepaalde debiteur of voor een debiteurgroep
afwijkende prijzen kunt hanteren. De volgende mogelijkheden staan tot uw
beschikking:
Prijs per debiteur per artikel
Voor elke combinatie debiteur/artikel kunt u de verkoopprijs vastleggen. Ook geeft u aan of de prijs een netto prijs betreft of dat hier nog korting over berekend kan worden.
Staffel per debiteur per artikel
Voor elke combinatie debiteur/artikel kunt u een staffel met verkooprijzen vastleggen. Nadat u heeft ingegeven of de prijzen netto prijzen zijn of dat hier nog korting over berekend mag worden kunt u voor 5 niveaus aangeven bij afname van welk aantal welke prijs gehanteerd dient te worden.
Staffel per debiteurgroep per artikel
Idem als 'Staffel per debiteur per artikel' alleen kunt u nu de staffel koppelen aan een debiteurgroep i.p.v. aan één specifieke debiteur.
Korting per debiteur per artikel
Per debiteur kunt u voor elk artikel ingeven welk percentage korting deze debiteur krijgt voor dit artikel. Wanneer de module 'Kortingsstaffels' is geactiveerd, kunt u er ook voor kiezen om een kortingsstaffel aan de betreffende combinatie te koppelen. Hiermee wordt de korting bepaald a.d.h.v. de bestelde aantallen.
Korting per debiteur per artikelgroep
Idem als 'Korting per debiteur per artikel' alleen kunt u nu de korting (percentage of kortingsstaffel) koppelen aan een artikelgroep i.p.v. aan één specifiek artikel.
Korting per debiteurgroep per artikel
Idem als 'Korting per debiteur per artikel' alleen kunt u nu de korting (percentage of kortingsstaffel) koppelen aan een debiteurgroep i.p.v. aan één specifieke debiteur.
Korting per debiteurgroep per artikelgroep
Idem als 'Korting per debiteur per artikel' alleen kunt u nu de korting (percentage of kortingsstaffel) koppelen aan een debiteurgroep i.p.v. aan één specifieke debiteur en aan een artikelgroep i.p.v. aan één specifiek artikel.
Statistieken
Met de module 'Statistieken' kunt u allerlei informatie uit uw administratie
halen. Met deze module kunt u de verschillende omzetten en statistieken laten
samenstellen naar uw eigen wensen. Zowel aan de inkoop- als aan de verkoopzijde
kunnen overzichten worden gedefinieerd. Afhankelijk van de geactiveerde modules
en opties kunt u omzetoverzichten en statistieken per crediteur, debiteur,
artikel, crediteurgroep, debiteurgroep, artikelgroep, vertegenwoordiger e.d.
samenstellen. Per overzicht kunt u nog aangeven of u een uitsplitsing wilt maken
(bijvoorbeeld de artikelen per debiteur of uitgesplitst per periode) en welke
gegevens u op het overzicht wilt vermelden (alleen aantallen, bedragen, marges
e.d.).
Terug
Artikelkaarten
Op de 'Artikelkaarten' worden alle boekingen per artikel afgedrukt.
Terug
Factuurhistorie
Een zeer zinvolle uitbreiding op de 'Facturering' is 'Factuurhistorie'.
Zoals beschreven bij Facturering kunt u de facturen
nadat ze zijn afgedrukt nog wijzigen en opnieuw afdrukken, zolang deze nog niet
definitief zijn doorgeboekt. Met de module 'Factuurhistorie' heeft u de
mogelijkheid om de facturen nog af te drukken nadat ze definitief zijn
doorgeboekt. Daarnaast krijgt u de mogelijkheid om verschillende lijsten af te
drukken (alle debiteuren, per debiteur, per periode, alleen nog openstaande
facturen etc.). Wanneer u ook gebruik maakt van de 'Boekhouding' kunnen
betalingen automatisch worden verwerkt in de factuurhistorie. Daarnaast kunt u
te allen tijde betaalde facturen handmatig kenmerken, zodat u bij de overzichten
een goed beeld krijgt van de nog openstaande facturen.
Terug
Prijslijsten en prijswijzigingen
Met de module kunt u, zoals de naam al impliceert, prijslijsten afdrukken en prijswijzigingen
doorvoeren. U kunt prijslijsten van (een deel van) uw artikelbestand of per
artikelgroep laten afdrukken. Op de prijslijst kunt u aangeven welke prijs of
prijzen u wilt laten afdrukken. Met het onderdeel 'Prijswijzigingen' kunt u van
(een deel van) uw artikelbestand (bijvoorbeeld van een bepaalde artikelgroep of
leverancier) de prijzen verhogen of verlagen. Nadat u heeft aangegeven voor
welke artikel u prijswijzigingen wilt doorvoeren kunt u aangeven welke prijs (of
prijzen) aangepast moet worden en de methode. Zo kunt u de prijzen
verhogen/verlagen met een bedrag of een percentage, maar ook een combinatie van
deze 2 is mogelijk.
Terug
Transportregeling BTW
Wanneer u goederen transporteerd waarbij u zowel 6% als 19% BTW dient te
berekenen aan uw klanten, kunt u de BTW wellicht laten berekenen volgens de
regeling voor transport. Hierbij wordt over 88% van het totaalbedrag het lage
BTW-tarief en over de resterende 12% van het totaalbedrag het hoge BTW-tarief
berekend. Indien deze optie wordt geactiveerd kan men via 'Exporteren' ook
zogenaamde incasso-bestanden aan laten maken voor de veilingen VBA en Flora.
Terug
Batchnummers
Voor het registreren van batchnummers, nadat u de orders heeft gereed
gemaakt voor verzending, kunt u deze optie gebruiken. Voor die artikelen waarbij
dit van toepasing is zal het programma nadat een order vrijgegeven wordt voor
het afdrukken van de factuur, om de batchnummers van de betreffende artikelen
vragen. Deze gegevens kunnen periodiek (per batchnummer) geëxporteerd worden
naar een extern bestand (b.v. excel) waardoor u een duidelijk inzicht heeft wie
wanneer goederen van een bepaalde batch heeft ontvangen. Deze optie is uitermate
geschikt voor bedrijven die chemische producten verhandelen en wettelijk
verplicht zijn om te registreren aan wie en wanneer de goederen zijn verkocht.
Terug
MenSAS
MenSAS (Maaltijden en Service Administratie Systeem) is een speciaal voor
serviceflats geschreven programma, voor het registreren van door bewoners
genoten maaltijden en aan hen verstrekte diensten. Binnen het programma zijn o.a.
de volgende onderdelen opgenomen:
Appartementen en Verdeelwagens (looproutes)
Dieetcodes en Portionering per bewoner
Vaste bijdragen (servicekosten) en Diensten (huismeester, logeerkamer e.d.)
Gerechten en Menusamenstellingen
Bestelformulieren
Bestellijsten
Daggerechtenlijsten
Maaltijdenkaartjes
Overzichten per verdeelwagen
Facturen en Factuurhistorie
Statistieken
Koppeling aan Boekhouding met mogelijkheid tot automatische incasso
Urenregistratie
De module 'Urenregistratie' is een uitbreiding op het pakket 'MenSAS'. Hiermee kunt u
uw personeel verdelen in verschillende afdelingen en per afdeling een aantal te
verstrekken gratis minuten aan de bewoners koppelen. Vervolgens zal het systeem
bijhouden wanneer er uren doorberekend moeten worden aan de bewoners.
Terug
Scannen
De module 'Scannen' is een uitbreiding op het pakket 'MenSAS'. Hiermee kunt u
de bestelformulieren van uw bewoners scannen, waardoor deze automatisch worden
verwerkt. Binnen het systeem kunt u vastleggen of er meerdere keuzes gekozen
mogen worden van een component of dat er maximaal één keuze gemaakt mag worden.
Ook kunt u aangeven of er een standaard keuze gebruikt moet worden wanneer de
bewoner geen keuze heeft gemaakt. Zo kunt u de bestellingen volledig laten
aanpassen aan uw eisen.
Terug
Multi-user-licentie
Wanneer u het programma op meerdere plaatsen binnen uw organisatie wilt
gebruiken, dient u de 'Multi-user-licentie' van onze software aan te schaffen.
Met deze module wordt het mogelijk om gelijktijdig met verschillende gebruikers
in de administratie te werken. Het systeem zal er zorg voor dragen dat
verschillende gebruikers niet gelijktijdig wijzigingen in hetzelfde item kunnen
aanbrengen. Wanneer bijvoorbeeld een gebruiker het telefoonnummer bij een
debiteur aan het wijzigen is, is het (tijdelijk) niet mogelijk dat een andere
gebruiker een notitie voor diezelfde debiteur wijzigt. Hiervan krijgt men een
duidelijke melding en indien mogelijk krijgt men de vraag of men het direct
opnieuw wilt proberen of dat men de wijziging later wilt doorvoeren.
Terug
LoonSOM BAPI
Binnen de Vemasoft-programmatuur heeft u de mogelijkheid om zogenaamde
XML-bestanden aan te maken voor de BTW-aangifte en Opgave ICL
(Intracommunautaire Leveringen) in een door de belastingdienst gedefinieerd
formaat. Wanneer u gebruik wilt maken van het elektronisch versturen van deze
aangiften, dient u hiervoor communicatie-software aan te schaffen. Eén van de
mogelijkheden is het programma 'LoonSOM BAPI'. Binnen dit programma kunnen alle
noodzakelijke handelingen (aanvragen certificaat, aanvragen PIN-code, aanvragen
postbus en het daadwerkelijk versturen van de aangiften) worden uitgevoerd.
Vanuit Vemasoft worden de aangiften weggeschreven in een vooraf gedefinieerde
map en kunt u het programma voor het daadwerkelijk versturen van de aangiften
opstarten. Zie voor meer informatie
www.loonsom.nl/bapi.
Terug